În lumea afacerilor, termenii de manager şi lider sunt adesea utilizaţi cu acelaşi înţeles. Diferenţele dintre un stil de conducere şi celălalt se regăsesc într-o serie de caracteristici pe care fiecare antreprenor ar trebui să le aibă ca să fie un lider desăvârşit.

Am alcătuit o listă cu 5 dintre cele mai importante trăsături asupra cărora să te concentrezi dacă vrei să fii un lider în adevăratul sens al cuvântului:

1. Viziune. Cele mai multe afaceri încep cu o singură idee, însă un lider vede mai departe de atât, reuşind să îşi vizualizeze obiectivele ca şi cum ar fi deja realizate. Astfel, inspiră echipei tale entuziasmul şi încrederea în valorile şi misiunea companiei, provocând-o să se autodepăşească şi să credeţi împreună în rezultatul final, succesul companiei.

2. Comunicare. Felul în care comunici este esenţial pentru a asigura bunul mers al proiectelor. Membrii echipei tale trebuie să înţeleagă foarte bine scopul şi obiectivele pe termen lung pentru a te asigura că depuneţi efort pentru atingerea aceloraşi ţinte. Fii mereu disponibil pentru lămuriri suplimentare sau fă şedinţe regulate în care să comunici clar şi succint ceea ce vrei să fie făcut.

3. Încredere. Fie că ai un business la început de drum sau ai deja o cifră de afaceri îmbucurătoare, vor exista mereu momente în care lucrurile nu vor merge conform planurilor. Este esenţial să înveţi să ai încredere în tine şi în echipa ta şi să priveşti lucrurile în perspectivă pentru a putea lua cele mai bune decizii. Ascultă-ţi instinctul şi nu uita că eşti un exemplu pentru cei din jurul tău, fii pozitiv şi inspiră-i!

4. Angajament. Ca să te asiguri că oamenii cu care lucrezi sunt angajaţi în atingerea obiectivelor voastre comune, trebuie să îi motivezi prin respectarea tuturor promisiunilor pe care le faci echipei şi prin implicarea ta activă. Nu uita că cea mai bună metodă de a motiva oamenii rămâne exemplul personal, aşa că ia-ţi angajamente şi fii responsabil, le vei câştiga respectul şi vei reuşi să îi inspiri să facă la fel!

5. Delegare de sarcini. Pe măsură ce afacerea ta se dezvoltă, trebuie să înveţi să delegi sarcinile potrivite persoanelor potrivite. De accea, un lider trebuie să îşi cunoască foarte bine membrii echipei şi punctele forte ale fiecăruia dintre aceştia. Astfel, va reuşi să îi responsabilizeze prin încrederea pe care le-o demonstrează şi să îi facă să lucreze cu plăcere.

În definiţie, un lider este acela care reuşeşte să îi inspire pe cei din jurul lui să lucreze la capacitate maximă şi să dea cele mai bune rezultate. Din fericire, toate aceste trăsături sunt perfectibile şi pot fi desăvârşite prin muncă şi dedicare.

Tu care crezi că sunt cele mai importante trăsături ale unui lider? Ce alte caracteristici importante ai mai adăuga la această listă?

[button shape=”rounded” size=”large” float=”none” block=”true” href=”http://cursantreprenoriat.ro/” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover”]Vreau să devin antreprenor acreditat![/button]